Logo

کاربرد پیامک برای دفاتر بیمه

آیا می دانستید هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است؟


مشتری وفادار نقش تبلیغات زنده را بازی میکند فروشنده را تمجید می کند و او را به دیگران پیشنهاد میکند. با سرویس اطلاع رسانی پيام كوتاه می توانید چنانچه دارای دفتر بیمه هستید كليه امور مربوط به خدمات بیمه‌اي خود را برای بيمه گذاران به انجام رسانده و هزینه های خود را کاهش دهید.


1-    در بدو ورود بيمه گذاران ورودشان را به دفتر خود تبريک بگوييد


**بیمه گذار گرامي جناب آقاي ... ورود شما را به شرکت بيمه ... خير مقدم مي گوييم.**


2-    تاريخ اتمام بيمه مشتريان خود را از طريق پيام کوتاه ارسال کنيد


**جناب آقای/ سركار خانم ... بیمه نامه شخص ثالث شما در مورخه -/ - / 1391 به اتمام مي‌رسد جهت تمديد بيمه نامه خود به نمايندگي بيمه ... به آدرس ... مراجعه نماييد.**


3-    تسهيلات و طرح هاي ويژه خود را از طريق پيام كوتاه به مشتريانتان اطلاع دهيد


**بيمه ...نمايندگي ... اقدام به اعطاي 5% تخفيف ويژه به تمامي بيمه گذاران بيمه شخص ثالث مي نمايد.**


4-    با ارسال پيام کوتاه خدمات جديد بيمه‌اي خود را به مشتريانتان اطلاع دهيد.

 

**خدمات جديد بيمه شخص ثالث به تمام موتور سيکلت داران از مورخه - / - /1391 در بيمه ... نمايندگي ... ارائه مي گردد.**


5-    پس از خروج بيمه گذار از دفتر بيمه با ارسال يک پيام کوتاه، مراتب تشکر و قدراني خود را از بيمه گذار ابراز نماييد.


**جناب آقاي/ سركار خانم ...از اينکه بيمه ... را براي دريافت خدمات بيمه اي خود انتخاب نموديد بسيار سپاسگذاريم.**


6-    با ارسال يک پيام کوتاه ايام و مناسبت هاي خاص را به مشتريانتان تبريک بگوييد


**جناب آقاي/ سركار خانم ...فرارسيدن نوروز باستاني را به شما و خانواده محترمتان تبريک مي گوييم.
بيمه ... نمايندگي ..**

 

 

 

مطالب مرتبط:

 

چگونه sms مرا یک فروشنده و خدمات دهنده برتر کرد؟

پوشش مناسب اندام شما در بازاریابی

نکات ریز بازاریابی بیمه

آموزش فروش و بازاریابی به کمک ارسال پیامک

نحوه درست کردن پیام کوتاه جذاب

20 عنوان تبلیغاتی برای فروش بیمه

 

متن تبلیغات برای جذب بازاریاب

نمونه ای از تبلیغات نمایندگان بیمه برای جذب بازاریاب که می توانید بر اساس سلیقه خود آن را ویرایش نمائید.

بیمه ایران

 

 

 

تکمیل کادر نیروی انسانی فروش          

 

نمایندگی رسمی بیمه .... کد ... جهت تکمیل کادر فروش خود تعدادی از افراد واجد شرایط زیر را از طریق مصاحبه حضوری پذیدش می نماید. علاقمندان به فعالیت در صنعت بیمه ، کارمندان ادارات دولتی و خصوصی و سازمان ها، دانشجویان و افرادی که جویای شغل دوم با درآمد اول می باشند وکسانی که به دنبال موفقیت می باشند.

 

شرایط : دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر

 

پشتیبانی ما : آموزش رایگان و تخصصی، عدم نیاز به دفتر کار، عدم نیاز به سرمایه پشتیبانی مالی و حرفه ای

 

آدرس: .........................................................................................

 

تلفن های تماس: ...........................................................................          ساعت تماس :....................................

 

اگر قصد تبلیغات در روزنامه را دارید می توانید از متن بالا برای جذب بازاریاب استفاده نمائید.اما بایستی قوانین تبلیغات در روزنامه را بدانید.برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین تبلیغات در روزنامه از منوی بالا آموزش فروش و بازاریابی قوانین را مطالعه نمائید.

چگونه مشتریان بیشتری داشته باشم ؟ و کسب و کار خود را رونق دهیم ؟


1-    برای رشد تجارت خود چه کارهایی انجام داده اید؟ روش های سنتی یا روشهای تبلیغاتی امروزه؟
2-    آیا از میزان فروش خود در تبلیغات گذشته راضی بوده اید؟
3-    آیا تاکنون ارتباطات شما با مشتری دو طرفه بوده یا یک طرفه؟
4-    آیا برای کسانی که تبلیغات شما را نخوانده اند هم هزینه کرده اید؟ و یا  از خوانده شدن تبلیغات خود توسط مشتری مطمئن شده اید؟
 

 

1. برای رشد تجارت خود چه کارهایی انجام داده اید؟ روش های سنتی یا روشهای تبلیغاتی امروزه؟


 امروزه اکثر شرکت ها و سازمان ها برای تبلیغات و رشد تجاری خود از روش های جدید تبلیغاتی استفده می کنند شما چطور؟ آیا می دانستید که 81% از شرکت های بزرگ بر روی بازاریابی موبایلی تمرکز کرده اند؟
 




2. آیا از میزان فروش خود در تبلیغات گذشته راضی بوده اید؟


اگر از میزان فروش خود راضی نبوده اید می بایست بررسی کرده باشید که چه عواملی باعث گردیده تا شما نتوانید از بازدهی تبلیغات خود راضی باشد.
که در حالت کلی چندین عامل وجود دارد که برای بازدهی بیشتر تبلیغات موثر هستند.


الف) تبلیغات هدفمند : تبلیغات شما باید هدفمند باشد یعنی به فرض مثال اگر می خواهید در مورد لوازم آرایشی شرکتتان تبلیغات کنید مسلما فرستادن پیامک تبلیغات به آقایان و دانش آموزان بی هدف است و قطعا جز هزینه اضافی برای شما هزینه ای نداشته است.پس همیشه گروهی که می خواهید به آنها تبلیغ کنید را مدنظر داشته باشید زیرا این یکی از اصول تبلیغات هدفمند می باشد. یا به عبارتی دیگر برای هدف تبلیغاتی خود قشر مورد نظر با آن هدف را انتخاب نمائید .


ب) تبلیغات محله ای:  به فرض مثال تبلیغ کردن در منطقه یا محله خود بازدهی اش بسیار بالاتر است از تبلیغات عمومی.اگر شما تبلیغ عمومی کرده باشید و آدرس منطقه خود را بدهید مسلما برای افرادی که از شما دور هستند بسیار دشوار می باشد.آیا دیده اید که بعضی مواقع تبلیغاتی را مشاهده می کنید اما میگوئید "اوووووه  این همه راه کی حوصله داره این همه راه رو بره؟ بیخیالش".پس به محدود بودن توجه کافی کنید.
 

 



3. آیا تاکنون ارتباطات شما با مشتری دو  طرفه  بوده یا یک طرفه؟


در اکثر روش های تبلیغات سنتی (بنری یا بیلبوردی و یا...) ارتباط یک طرفه است یعنی تنها تبلیغ دهنده می تواند اطلاعات خود را برساند و در واقع تنها آگهی دهنده می تواند صحبت کند. ولی در روش مدرن تبلیغات با پیام کوتاه مشتری می تواند نظرات و پیشنهادات خود را به شما اعلام کند.

 

 

 

 

4. آیا برای کسانی که تبلیغات شما را نخوانده اند هم هزینه کرده اید؟ و یا  از خوانده شدن تبلیغات خود توسط مشتری مطمئن شده اید ؟


شما در تبلیغات سنتی برای خوانندگان خود چه تبلیغاتتان را بخوانند  و یا اصلا بدستشان نرسد هزینه کرده اید.اما در روش های تبلیغات پیام کوتاه، شما تنها برای پیام هایی که به گوشی مخاطبان فرستاده می شود هزینه می کنید.و در نیز در صورتی که پیام شما به گوشی شخص مخاطب نرسد هزینه آن برای شما بازگشت داده می شود. و یکی دیگر از مزایای آن مطلع شدن از تمامی ارسال ها .شما می توانید گزارش ارسال پیام های خود را بگیرید و مشاهده نمائید که به چه کسانی رسیده است و چه کسانی نرسیده و هزینه افرادی را که نرسیده را دوباره تبلیغ نمائید.

فروش و بازاریابی به کمک ارسال sms

آموزش فروش و بازاریابی به کمک ارسال sms

 

فروش بیشتر و بازاریابی

 

 

امروزه کسانی که قصد تبلیغات را دارند از روشهای جدید بازاریابی و فروش برای تبلیغات خود استفاده می نمایند.به فرض مثال اگر فردی که در مورد "آموزش بازاریابی بیمه عمر" تبلیغات می کند بایستی تبلیغات خود را برای نمایندگان فروش بیمه عمر توزیع نماید زیرا بازار هدف تبلیغات آنها، نمایندگان فروش شرکت های بیمه ای می باشند.پس مشاهده می گردد که انتخاب بازار هدف برای تبلیغات یکی از مهمترین بخش های تبلیغات کردن است.در اینجا قصد داریم یکی از روش های جدید بازاریابی را که ویژه مشتریان سابق استفاده می گردد را توضیح دهیم.

 

منظور از "فروش بیشتر به مشتریان سابق" این است که اگر شما اطلاعات مشتریان قبلی خود را دارید و قصد دارید به این افراد محصولات و یا خدمات بیشتری را به فروش برسانید پس این روش مناسب شما خواهد بود. در اینجا از تجربیات یکی از نمایندگان برتر فروش بیمه عمر شرکت ایران که به خلق این روش جدید پرداخت را با یکدیگر بررسی نمائیم.

 

همه می دانیم که ارسال smsیکی از روش های رایج برای تبلیغات می باشد اما بعضی افراد به علت ناآگاهی از روش بازاریابی به کمک ارسال پیام کوتاه ، تنها هزینه خود را بیهوده هدر می دهند و با تبلیغات عمومی خود نه تنها باعث سود آوری نمی گردند بلکه پیام کوتاه آنان بر روی گوشی های تلفن همراهشان حذف خواهد شد و امروزه این تبلیغات اس ام اس بی هدف یکی از معزلات جامعه شده است.

 

حالا بایستی چه کنیم ؟ تا مانند دیگران تبلیغ نکنیم

 

1-      تبلیغاتمان را برای گروه مشخص ارسال نمائیم.به فرض مثال اگر فردی قصد تبلیغات در زمینه "آرایشگاه های زیبایی بانوان" را دارد پس بایستی تبلیغات خود را تنها برای بانوان ارسال نماید زیرا ارسال این پیام ها برای آقایان نتایج سودمندی نخواهد داشت.

 

2-      امروزه تبلیغات برای ارسال پیام کوتاه بایستی به نام مشتری باشد. آیا زمانی که تبلیغات خود را برای مشتریانتان ارسال می نمائید پیامهایتان را به نام مشتری ارسال می نمائید و یا فقط متن تبلیغات خود را برایشان ارسال می نمائید؟

 

به مثال زیر توجه نمائید

به نظر شما کدام یک از این متون تبلیغات پیامکی زیر جالب ترمی باشد؟

 

"تخفیف 10-70% بیمه بدنه ویژه ایام الله دهه فجر تنها در بیمه آسیا نمایندگی...

تلفن تماس: ......."

 

یا

 

"جناب آقای فروزان فر با ارسال عبارت "فروزان فر" از 10% تخفیف بیمه بدنه، بابت بیمه نامه شخص ثالث خود برخوردار شوید."

 

و یا

 

جنب آقای مهندس شایان تخفیفات بیمه ای ویژه شما :

ثالث با تخفيفات در 4 قسط
بدنه از 30 تا 70 درصد تخفيف در 8 قسط

بیمه پاسارگاد نمایندگی...

 

خوب مسلما متونی که به نام شخص ارسال شده اند هم خلاقتر هستند و هم منحصر به فرد . پس چون این پیام کوتاه برای هر فرد فرستاده شده است پس بازدهی این پیامک ها بدون شک خیلی بالاتر است. در ضمن شما به مشتری نشان می دهید که او را محترم شمرده اید و از عبارات کلی(مشترک گرامی، مشتری عزیز و ...) استفاده نکرده اید همچنین باید متذکر شویم که افراد این پیامک ها را حذف نخواهند کرد.و این افراد تا مدت زیادی بر روی گوشی این اشخاص ذخیره خواهد گشت.

این نمونه sms ها که بر روی گوشی افراد ذخیره می گردد به این علت است که افراد این پیام ها را نگه خواهند داشت تا روزی که بیمه ثالث، بدنه آنها به پایان برسد تا بتوانند از تخفیفات و تسهیلات بیمه ای شما بهره مند گردند. پس اگر می خواهید با دیگران متفاوت باشید بایستی نشان دهید که با دیگران متفاوت هستید.

 

و حتی شما می توانید از این روش برای فروش بیمه های عمر، بیمه های مسئولیت ، بیمه های تکمیلی، بیمه های عمر و سرمایه گذاری ، بیمه های بازنشستگی بانوان(این هم بایستی برای بانوان ارسال گردد ) ، بیمه های پس انداز و ... استفاده نمائید.

 

در اینجا ما مثالی از صنعت بیمه را استفاده کردیم.ولی از این روش فوق العاده فروش می توانید در هر زمینه ای استفاده نمائید فقط به شرطی که یک یا دو مورد از اطلاعات شخصی فردی را که می خواهید برایش پیامک ارسال نمائید را داشته باشید.

 

 

نحوه درست کرد پیام کوتاه جذاب

 

 

برای ارسال پیامک های هدفمند می توانید از روش های زیر استفاده نمائید.

 

1-      ارسال پیام کوتاه به کمک گوشی خود.

2-      ارسال به کمک نرم افزارهایsms

 

ارسال پیام کوتاه به کمک گوشی :

 

در این روش شما می توانید برای هر فرد به صورت جداگانه یک پیامک منحصر به فرد بفرستید. یعنی با نوشتن اس ام اس مختص فرد او را از این تخفیفات و تسهیلات بیمه ای مطلع سازید.

 

 

ارسال به کمک نرم افزار sms:

 

در این روش شما وارد محیط نرم افزاری مختص خود می شوید و از قسمت ارسال هوشمند موجود در  نرم افزارتان به راحتی پیامکی را آماده می نمائید که برای هر شخص پیام مختص به خود او ارسال گردد.

فایل زیر را دانلود نمائید.

 

دانلود فایل نمونه

 

 

مانند فایل نمونه شما قادر خواهید بود که یک نمونه از پیام کوتاه هایتان را برای تمامی مشتریان خود ارسال نمائید تنها کاری که بایستی انجام دهید این است که نام افراد و شماره تلفن های آنها را در ستون های مربوطه وارد نمائید.

 

 

سپس پس از وارد کردن شماره تلفن، نام و متن مختص به خود ،می توانید وارد سامانه خود شوید و از قسمت ارسال هوشمند پیام هایتان را برای مشتریان خود ارسال نمائید.

 

 

مزایای روش فوق بدین صورت است که شما برای هر فرد یک متن ویژه ارسال نمودید. و چون پیامهای شما با شماره های 3000 و 1000 ارسال می گردند طرف خواهد دانست که شماره شخصی نمی باشد و از طرف یک شرکت برای او ارسال گردیده است.

 

 

طبق آماری که نشان داده شده است بازدهی این نمونه پیامک ها بسیار بالاتر خواهد بود. زیرا تبلیغات شما، هدفمند و مدرن می باشد.

 

 

در صورتی که شما نرم افزار پیامکی دارید می توانید از بخش ارسال  هوشمند، این گونه پیامک ها را خلق نمائید. و در صورتی که نرم افزار sms ندارید می توانید آن را از بخش زیر تهیه نمائید.

 

 

 شما می توانید یکی از طرح ها را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید(پس از اتمام سفارش نام کابری و رمز عبور ویژه خود برایتان ارسال خواهد گردید) سپس از آن استفاده کنید و در پایان پرداخت کنید.

ما برای اطمینان خاطر بخشیدن به شما از گارانتی رضایت استفاده خواهیم کرد.(تا 7 روز پس از خرید خود در صورت عدم رضایت ، کل مبلغ مورد نظر را تمام و کمال دریافت نمایند و هیچ مبلغی از مشتری کسر نخواهد گردید.)

 

 

خرین نرم افزار sms

 

در صورت داشتن سوالات بیشتر می توانید از قسمت صفحه اول سایت با کارشناسان مکاتبه نمائید و در صورت نیاز گفتگوی تلفنی می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمائید.کارشناسان 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

تلفن تماس : - 03516286761

 

 

نکات ریز بازاریابی بیمه

سیستمی برای یادآوری بیمه های درحال انقضا راه اندازی نمایید.

 

 این موضوع بسیار حیاتی و ضروری است. سریعترین راه برای از دست دادن مشتریان ، آن است که تماس با آنان را فراموش کرده و برای تجدید بیمه تماس نگیرید. راه سنتی تماس با مشتریان ، تماس تلفنی است. اگر به فناوری علاقه مندید ، می توانید از روشهای پیشرفته تر استفاده نمایید. در ایران سیستم ارسال پیامک از طریق وب ، توسط شرکتهای بسیاری راه اندازی شده است. شما می توانید شماره تلفنهای همراه مشتریان را در آرشیو اطلاعات ثبت کرده و شماره ها را در نرم افزار ارسال پیامک وارد نموده و مثلا از یک هفته قبل از انقضای تاریخ بیمه، هر روز یک پیامک برایشان بفرستید. البته بسیاری از سرویسها، امکان ارسال اتوماتیک را دارند.برای تهیه سیستم ارسال پیامک از طریق وب اینجا را کلیک نمایید.

 

 

 برای حفظ ارتباط برای مشتریان نامه های شخصی بفرستید.

 

 مزیت کار بیمه آن است که اطلاعات زیادی درمورد مشتریان در اختیار دارید. از این اطلاعات بطور مفیدی برای حفظ رابطه خود با مشتریان استفاده کنید. از هر فرصتی استفاده کرده و نامه هایی برای مشتریان بفرستید که به شرایط خاص آنها بستگی داشته باشد. مثلا اگر مشتری خانه ای جدید خریداری نموده است و آنرا بیمه نموده ، پس از چند روز طی نامه ای ، به او تبریک بگویید و در انتهای نامه ، انواع بیمه های دیگر را که شاید مورد توجه قرار گیرد معرفی نمایید.

 

 

 عکس خود را بر روی تمامی رسانه های بازاریابی قرار دهید.

 

 وقتی مشتری، مجبور به انتخاب یک شرکت از بین چندین شرکت بیمه باشد که قیمتهایی نزدیک به هم دارند، آن شرکت را انتخاب خواهد کرد که با آن احساس راحتی بیشتری داشته باشد. مردم همواره ترس از صحبت با یک فرد غریبه و مخصوصا خرید از او دارند. عکس شما بر روی کارت ویزیت و کاغذهای تبلیغاتی و حتی تابلوی شرکت ، تاثیر فراوانی خواهد گذاشت و این ذهنیت را به وجود می آورد که مشتری با یک شخص واقعی در تماس است و نه فقط با یک شرکت.

 

 

 کار خرید را برای مشتری آسانتر سازید.

 

خرید از شرکتهای بسیار موفق جهان بسیار آسان است. اگر روال کمی سخت و ناخوشایند باشد، مشتریان براحتی از شما دور خواهند شد. اگر برای تکمیل مدارک نیاز به کپی مدارک دارید، اینکار را خودتان انجام دهید. اگر حتی پر کردن فرمها برای بعضی از مشتریان ناخوشایند است، اینکار را به آنها واگذار نکنید. تمام تلاش خود را بکنید که مشتری یک خرید راحت و خوشایند داشته باشد و مطمئن باشید نه تنها خود بارها نزد شما بر خواهد گشت بلکه شما را به دیگران نیز معرفی خواهد کرد.

 

 

 بودجه مشخصی را به بازاریابی اختصاص دهید.

 

 مشاغل کوچک ، معمولا بودجه ثابتی به بازاریابی اختصاص نمی دهند. و این باعث می شود که رشد نکنند و یا رشد بسیار محدودی داشته باشند. بودجه مشخصی را بطور ماهانه به آزمودن روشهای جدید بازاریابی اختصاص دهید و پس از مدتی نتایج آنرا مشاهده خواهید کرد. روشهایی را بیازمایید که همکارانتان از آنها کمتر استفاده می کنند. اگر بازاریابی تلفنی بازده خوبی ندارد، در کنار آن بازاریابی اینترنتی را بیازمایید. بازاریابی از طریق نامه مستقیم نیز باعث می شود به طیف دیگری از مشتریان دسترسی پیدا کنید.

 

 

نویسنده : ژان بقوسیان                  

pasargad